Saturday 18 June 2011

love sickness katenya

A friend of mine yes a very closed friend(who always kene cheat ngan some one who he called gefren) told me..in other way try to comfort his friend ni sebab dah mereng tahap 7 petala langit yang berlapis-lapis tu dengan relationshipnya.
Katenya sometimes, long distance relationship need some sense of love sickness amik ko. Ayat n nasihat yang sungguh x hengat yg nyaris buat saya pengsan sebab terkena heart attack sambil bergolek2 di atas katil menunggu mata terpejam.
Nasihatnya datang sebegitu sebab saya bitau dia saya rasa nak memutuskan hubungan 'centa' saya yg saya rasa sudah tidak berperisa lagi. yang saya rasa sudah hilang lemak manisnya, pahit masinnya dan juga rempah ratusnya.
lebih baiklah saya sendiri dan tidak terperangkap dan terlibat dalam sesuatu perhubungan yang saya rasa tidaklah memberi apa-apa kepentingan dan kebaikan kepada saya selain status 'in relationship' itu.
Sebab saya sudah bosan melihat kawan-kawan yang sangat stupid naif terpedaya dengan kata-kata manis pengamal percintaan kelas Romeo yg selalu memudaratkan diri dan akhirnya mereka-mereka ini telah menyalahkan pihak-pihak lain. saya benci manusia yang menyalahkan pihak lain especially ibu sendiri dan mengungkit2 kisah lalu. lupekah mereka pada pengorbanan ibu selama ini? ataupun kalau tidak kasihanilah ibu yang sudah tua itu.
Selamat hari bapa pada yang meraikannya

No comments:

Post a Comment